Uygulama Logo
KOSKİ
BEYŞEHİR GÖLÜ
COVİD-19 SONRASINDA KAMU HİZMETLERİNDE MÜŞTERİ YÖNETİM SİSTEMLERİ

İsmail TÜRKOĞLU
İsmail TÜRKOĞLU Abone İşl. Dai. Bşk.

Covid-19 salgının tüm Dünya’yı etkisine aldığı 2020 yılında, tüm iş alanlarında artık farklı yönetim modellemelerine ihtiyaç doğdu.  Pandeminin bir sonucu olarak, tüm kurumlar için değişimin zorunlu bir ihtiyaç haline geldiği görülmektedir. Değişimin ne şekilde sağlanacağından ziyade, değişimin bir zorunluluk olduğunu anlamak ve buna göre değişim mühendisliğinin devreye sokulması gerekmektedir. ‘’Değişim olmadan ilerleme mümkün değildir ve fikirlerini değiştiremeyenler hiçbir şeyi değiştiremezler.’’ sözü tam da bu günlerde yaşanan süreçleri ortaya koyan ve buna göre hareket eden kurumların daha başarılı olacağına yol gösteren bir söz olarak karşımıza çıkmaktadır.

        Kısa bir zaman diliminde bütün dünyada hayatı durma noktasına getiren pandemi, Kamu Hizmeti veren kurumlarında kendilerini kontrol etmesine olanak sağladı. Pandeminin etkisinin uzun süre devam edeceğini düşünürsek, kamu personelinin sağlık yönünden korunmasını sağlayarak hizmetlerin kesintisiz devam ettirilmesi, kurumların hizmet devamlılığı açısından çok büyük önem arz etmektedir. Diğer taraftan, abonelerimiz için gerek sağlık yönünden gerekse de müşteri memnuniyetinin en üst seviyede sağlanması için farklı gereksinimler doğmuştur.

Pandemi sonrasında sağlık ve güvenlik, tüm kesimler için gündemin en önemli konusu haline gelmeye başladı. Koski Genel Müdürlüğü olarak, abonelerimize her daim kesintisiz ve kaliteli suyu ulaştırmayı asli görevi olarak belirleyen kurumumuz da, kendi içinde reorganizasyon yaparak abonelerimizin taleplerini ve şikayetlerini dikkate alarak değişim çalışmalarına başladı. Pandemi döneminde kurum olarak, abonelerimizin hizmetine yönelik çalışmalarda değişim yapılırken, bunun yanında yaşanılan ekonomik sıkıntılara destek olmak üzere birçok radikal kararların alınmasına yönelik çalışmalar yapıldı.

Pandemi sonrası artık hiçbir şey eskisi gibi ol-a-mayacak. Dünya’da krizleri fırsata çevirebilen kurumlar her daim sürdürülebilir kuruluşlar olabilmişlerdir. Su ve Kanalizasyon hizmeti veren bir kamu kurumu olan kuruluşumuz da, yaptığı yenilikler ve iyileştirmeler ile, kamu hizmetlerinde müşteri odaklı hizmet sistemlerinin uygulanmasında, ülkemizde öncü kuruluşlarından birisi olma yönünde çalışmalar yapmaktadır. Kuruluşumuzun yaptığı değişimler ile ön sıralarda yer almasını sağlamak bizlerin üzerine düşen en önemli görevdir. 

Koski Genel Müdürlüğü olarak pandemi sonrasında çalışanlarımızın ve abonelerimizin sağlığını korumak, daha güvenilir hizmet almalarını sağlamak ve ekonomik açıdan abonelerimize destek olmak üzere birçok yeniliği devreye aldık. Bu çalışmalardan bazıların ülkemizde ilk yapılan uygulama olması bizleri oldukça gururlandırdı. Tüm bu çalışmalarımızı ekip arkadaşlarımızın özverili çalışmaları ile birlikte başardık ve başarmaya devam edeceğiz.

Pandemi Döneminde KOSKİ Genel Müdürlüğü Tarafından Uygulamaya Konulan Çalışmalar Nelerdir?

 

Çalışanlarımızın sağlığını korumak üzere yaptığımız çalışmalar:

Pandeminin başlaması ile birlikte kurumumuzca ilk olarak çalışanlarımızın sağlığını korumaya üzere çalışmalar yapılmıştır. Çünkü hizmetlerimizin aksamaması için çalışan sağlığı çok önemliydi. Evden çalışma, esnek çalışma, mesai saatlerinde değişim sağlama, özellikle abonelerin geldiği ofislerin kalabalık olmamasını sağlama, çalışanlarımız için her türlü koruyucu ekipman ve sağlık malzemelerinin kesintisiz sağlanması, abonelerimiz ile aralarına mesafeyi sağlayacak cam vb. ekipmanların sağlanması, saha personelimizin kendini koruyacak düzenlemelerin yapılması gibi çok önemli çalışmalar yapıldı ve yapılmaya devam edilmektedir.

Abonelerimizin sağlığını korumak ve daha sağlıklı-hızlı hizmet vermek üzere yaptığımız çalışmalar:

ü  On-line işlemler ve Mobil Koski:

Abonelerimize yönelik olarak pandemi süresince hizmetlerimizin aksamadan yürütülmesi en önemli konulardan biri olmuştur. Kurumumuz tarafından daha önceki dönemlerde de e-koski üzerinden on-line abonelik ve diğer hizmetler verilmekteydi. Ancak yaygın bir kullanım yoktu. Kurum olarak temel hedefimiz, ‘’abonelerin hizmet noktalarına gelmeden tüm işlemlerini on-line olarak yapmasına yönelik ‘’ sistemlerin kurulmasıdır. Bu konu abone ve çalışanlarımızın sağlığı açısında çok önem arz etmektedir. Bu çalışmayı da destekleyecek çok güzel bir uygulama hayata geçirildi. MOBİL Koski. Tüm bu farkındalık ve yaygınlaştırma çalışmaları karşılığını verdi. 2019 yılında internetten 2.559 adet abonelik işlemi yapılırken, 2020 yılında bu rakam 22.582 adet olarak gerçekleşmiş ve % 783 artış olmuştur. Keza abonelik iptal işlemlerinde 2019 yılında internetten 5.448 adet abonelik iptali yapılırken, 2020 yılında bu rakam 24.205 adet olarak gerçekleşmiş ve % 345 artış olmuştur. Sonuçlar başarımızı ortaya koymuştur.

ü  Mesafeli Satış Sözleşmesi:

Bu çalışma Türkiye’de, Su ve Kanalizasyon idareleri içerisinde ilk uygulama yapan kuruluş olması yönünden bizleri gururlandırmaktadır. Aboneliğini web ya da mobilden yapan kişiler daha önceki yıllarda, sözleşmelerini kuruma ıslak imzalı olarak elden teslim ediyordu. Yaptığımız bu uygulama ile abone sözleşmeleri artık dijital olarak tutulmakta olup, abonenin hem abonelik aşamasında hem de on-line olarak abonelik yaptıktan sonra kurumumuza gelmesine gerek kalmamış oldu. Nitekim Mesafeli Satış Sözleşmesine yönelik olarak, Kurumumuz uygulamayı başlattıktan sonra,  Çevre ve Şehircilik Bakanlığından da bu uygulamanın yürürlüğe girip uygulanmasına dair karar çıkartıldı.

ü  Telefon Destek Hatları:

Abonelerimizin hizmet noktalarına gelmelerini azaltmak üzere, verilen hizmetler istatistik olarak analiz edildi. Bu analiz sonrasında, abonelik hizmetlerinde tüm çalışmalar içerisinde yaklaşık olarak %40 oranında hizmet verdiğimiz abonelik iptali işlemini artık hizmet noktalarında verme işlemi kaldırılmıştır. Bu hizmet sadece e-koski üzerinden veya telefon destek hattından verilmeye başlandı. Bu çalışma ile abonelerimizin ve çalışanlarımızın sağlığı korunarak, daha hızlı hizmet verilerek müşteri memnuniyeti artırılmış oldu.

Diğer taraftan, yine ilk su müracaat hizmetlerinde, abonelerimize her türlü bilgiyi vermek üzere de telefon destek hattı kuruldu.

 

ü  Fatura Düzeltme:

Abonelerimizin faturalarını çıkarırken, sayacın gözle görülememesinden dolayı, sistem geçmiş dönem istatistiğine bakarak aboneye tahmini fatura çıkarabilmektedir. Abonelerimizin web üzerinden veya Mobil Koski üzerindeki uygulamadan girerek kendi endeksine göre faturasının düzenlemesine olanak sağlanmıştır. Bu uygulama ise, abonelerimizin tahmini olarak çıkan faturaya itiraz etmek üzere şubelerimize gelmesi engellenmiş ve kendi endeksine göre faturasının düzenlenmesine olanak sağlanmıştır.

Abonelerimize ekonomik yönden destek vermek üzere yaptığımız çalışmalar:

ü  2020 Yılı Zamlarının Geri Alınması:

2020 yılı başında kurumuzca 2019 yılı fiyatlarına %10 civarında bir artış kararı alınmıştır. Pandemi sonrasında ise ilimizde yaşayan tüm abonelerimizin yaşadığı ekonomik sıkıntılara destek olmak üzere kurumumuz yine su idarelerinde ilk uygulama yaparak yapılan fiyat artışını geri aldı ve 2019 yılı fiyatlarından su kullanımını faturalandırmaya devam etti. 2020 yılına ait fiyat artışının geri alınması ile birlikte Konya ilimizdeki abonelerimize 65.187.100 TL’lik bir destek sağlanmış oldu.

ü  Esnaflara ve İşsiz Kalanlara Su Faturalarında Destek:

Esnaf ve Sanatkarlar Odasına bağlı esnaflar, pandemi nedeniyle işyerini kapatan ya da işsiz kalan esnaf ve çalışanlara Nisan ve Mayıs aylarında işyeri veya meskende kullandıkları su tüketimlerinin, sosyal yardım kapsamında karşılamak üzere ücretsiz kullanmaları sağlandı. Şartları uyan ve kurumumuza başvuran esnaf ve çalışanlardan toplam 1.866 kişiye 272.607 TL’lik destek sağlandı.

ü  Peşin Su Satışı:

Abonelerimize 1 yıllık kullanmış oldukları suyu peşin almalarına yönelik kampanyalar yapılmaktadır. Bu uygulamada Su ve Kanalizasyon idareleri içerisinde ilk yapılan uygulamalardandır. Bu uygulama ile abonelerimiz indirimli su alabilmektedirler.

Tüm bu uygulamalarda bizlere destek veren Konya Büyükşehir Belediye Başkanı’mıza ve Koski Genel Müdürümüze çok teşekkür ediyoruz.

Pandeminin en kısa sürede bitip, yeni ve güzel çalışmalarda buluşacağımız sağlık günlere en kısa sürede kavuşmak ümidiyle…

Saygılarımla.

Etiketler: Müşteri Memnuniyeti, Pandemi