Konya Büyükşehir
Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, muhtarların verdikleri hizmetleri
kolaylaştırmak ve talepleri muhataplarına en sağlıklı ve verimli yoldan
iletmesine olanak sağlamak amacıyla Muhtar Bilgi Hattı’nı KOSKİ Mobil
Uygulamasına ekledi. KOSKİ Mobil Muhtar Bilgi
Hattı ile artık muhtarlar, mahallelerinde yaşanması muhtemel arıza ve su
kesintilerini anlık olarak KOSKİ ekipleriyle paylaşıp, anlık geri dönüş alabilecekler.
Konya
Büyükşehir Belediyesi, muhtarların yükünü azaltırken işlerin daha hızlı
gerçekleşmesine katkı sağlamak üzere teknolojiyi de en verimli şekilde kullanıyor.
Bu kapsamda arıza ve su kesintisi
konularında muhtarların anlık bilgi girişi yapabilecekleri KOSKİ Mobil Muhtar
Bilgi Hattı’nı devreye alan Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, muhtarların
cep telefonlarına indirerek kullanabilecekleri sistem sayesinde sorunları daha
hızlı çözüme kavuşturmayı hedefliyor.
MUHTARLARIN HİZMET KALİTESİNİ
ARTIRACAK
Konuyla ilgili KOSKİ Bilgi İşlem
Dairesi Başkanlığı tarafından, ilk etapta Selçuklu, Meram ve Karatay
ilçelerinde görev yapan muhtarların katıldığı bir toplantı gerçekleştirerek sistemin
işleyişi hakkında bilgi verildi. Konya Büyükşehir Belediyesi Toplantı Salonu’nda
gerçekleştirilen toplantıda konuşan
Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdür Yardımcısı Yusuf Demet, “Malumlarınız üzere KOSKİ olarak hem webten
hem de cepten vatandaşlarımıza online hizmet vermekteyiz. Vatandaşlarımız, çok
yoğun bir şekilde kullanılan mobil uygulama ile KOSKİ’ye gelmeden, oturdukları
yerden her türlü işlemlerini yapabilmektedirler. Siz değerli muhtarlarımızın da
arıza ve su kesintileriyle ilgili konuları ivedilikle iletebilmeniz ve
mahallenizde olup biteni daha rahat takip edebilmeniz; akabinde de sağlıklı
geri dönüş alabilmeniz için mobil uygulamamızda KOSKİ Mobil Muhtar Hattı’nı ekledik”
dedi.
ANLIK GERİ DÖNÜŞ SAĞLANABİLECEK
Muhtar Bilgi Hattı’na Mobil
uygulama üzerinden bağlanılabildiğini vurgulayan Demet, “Cep telefonunuza
indireceğiniz KOSKİ Mobil uygulamamız sayesinde mahallenizdeki arıza ve
kesintileri hem konum hem fotoğraf ekleyerek KOSKİ’ye anında
gönderebileceksiniz. Arıza bittiğinde ise KOSKİ, arızanın tamamlandığına dair kısa
mesajla sizi bilgilendirecek. Ayrıca mahallenizdeki herhangi bir noktada
meydana gelen kesinti veya arıza da hem çalışma başlarken hem de arıza
giderildiğinde cep telefonunuza bilgi mesajı olarak gönderilecek. Bu konuda
sizden istirhamımız kıt olan su kaynaklarını korumamızda bizlere destek olmanız,
mahallenizde gördüğünüz bir arıza veya aksaklığı bizimle anlık olarak
paylaşmanız ve kültürümüzde medeniyet olarak nitelendirilen suyun bir damlasının
bile israf edilmemesi konusunda bizimle işbirliği yapmanızdır” ifadelerini kullandı.
Daha sonra KOSKİ Bilgi İşlem
Dairesi Başkanı Yaşar İncikli, sistemin çalışma prensiplerini ve teknik
detaylarını muhtarlara yaptığı sunumla anlattı.