Uygulama Logo
KOSKİ
BEYŞEHİR GÖLÜ
KOSKİ’NİN ADINI KULLANARAK DOLANDIRICILIK YAPANLARA DİKKAT!

Kimliği belirsiz kişi veya kişilerin bazı mahallelerde apartmanlara girip sayaç bağlantılarını bozarak tamiri karşılığında apartman sakinlerinden para talep etmesi, su arıtma cihazı satmak için sahte belgelerle KOSKİ’nin adını kullanarak ticari faaliyetler yürütülmesi şikayetleri üzerine bir açıklama yapan Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, böyle durumlarda en yakın emniyet birimlerine bilgi verilmesi gerektiğini duyurdu.

Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, Konya’da yaşanan bazı münferit sayaç hırsızlığı ve dolandırıcılık olaylarına karşı abonelerini uyardı.

Son zamanlarda Konya il merkezinin muhtelif mahallelerine dadanan dolandırıcılar, apartmanlara girerek sayaç bağlantılarını bozup, tamiri karşılığında apartman sakinlerinden para talep ediyor. Hem sayacı tamamen söküp götüren hem de vatandaşın parasını gasp eden dolandırıcılarla ilgili uyarılarda bulunan Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, “KOSKİ” adı kullanılarak yapılan bu dolandırıcılık olaylarına karşı abonelerin dikkatli olmasını istedi. Vatandaşların arıza ihbarı bahane edilerek yapılan bu dolandırıcılık olaylarına karşı tedbirli davranması gerektiği belirtilen açıklamada; ilk olarak KOSKİ personeli olduğunu söyleyen kişiden kimlik talep edilmesini, kimlik ibraz edilmemesi durumunda ise emniyet yetkililerine bilgi verilmesi gerektiği vurgulandı.

Bunun yanı sıra bazı sahte belgelerle kapıya gelip suyun kimyasal açıdan içilemez durumda olduğunu, KOSKİ’yle ortak bir proje kapsamında su arıtma cihazı sattıklarını söyleyen kişi veya kişilerin de KOSKİ Genel Müdürlüğü ile alakası olmadığı belirtilen açıklamada,  şehir şebeke sularının sağlıklı, içilebilir ve güvenli olduğu ifade edildi.

KOSKİ’NİN ADINI KULLANANLARA KARŞI DİKKATLİ OLUNUZ

Konu ile ilgili yapılan açıklamada, “Konya il merkezindeki bazı mahallelerin apartmanlarına KOSKİ adına girerek sayaç rekorlarını gevşettiği, akabinde sayaç bağlantı elemanlarında arıza var diyerek kat sakinlerinden bedel aldıkları bilgisi idaremize ulaşmıştır. Abonelerimize ait su ve atıksu aboneliklerinin sayaç ve sayaç bağlantı arızaları ilk olarak ALO 185 birimimize ulaşır. İhbar, ekibimiz tarafından oluşturulan ilgili iş emirlerine istinaden açma-kesme ve sökme-takma işlemleri ekiplerimizce yapılır” denildi.

“KOSKİ PERSONELİ MAHALLİNDE ASLA ÜCRET İSTEYEMEZ”

Açıklamada, “Söz konusu arıza işlemlerini yapan personelimizin üzerinde KOSKİ amblemli kıyafetleri ve KOSKİ personeli olduğuna dair kimlik kartı bulunmaktadır. Ayrıca yapılan bu işlemlerle alakalı personelimiz tarafından müşterilerimizden hiçbir şekilde mahallinde ücret alınmamaktadır. Ücretli işlemler ilk faturaya yansıtılarak tahsil edilir. Bu itibarla müşterilerimizin mağdur olmaması için KOSKİ adına gelen kişilere kimlik sorulması ve kimliğin ibraz edilmemesi durumunda en yakın emniyet birimlerine bildirilmesi gerekmektedir” ifadeleri yer aldı.    


Haber Tarihi: 02.11.2021