Kimliği belirsiz kişi
veya kişilerin bazı mahallelerde apartmanlara girip sayaç bağlantılarını
bozarak tamiri karşılığında apartman sakinlerinden para talep etmesi, su arıtma
cihazı satmak için sahte belgelerle KOSKİ’nin adını kullanarak ticari faaliyetler
yürütülmesi şikayetleri üzerine bir açıklama yapan Konya Büyükşehir Belediyesi
KOSKİ Genel Müdürlüğü, böyle durumlarda en yakın emniyet birimlerine bilgi
verilmesi gerektiğini duyurdu.
Konya
Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, Konya’da yaşanan bazı münferit
sayaç hırsızlığı ve dolandırıcılık olaylarına karşı abonelerini uyardı.
Son
zamanlarda Konya il merkezinin muhtelif mahallelerine dadanan dolandırıcılar,
apartmanlara girerek sayaç bağlantılarını bozup, tamiri karşılığında apartman
sakinlerinden para talep ediyor. Hem sayacı tamamen söküp götüren hem de
vatandaşın parasını gasp eden dolandırıcılarla ilgili uyarılarda bulunan Konya
Büyükşehir Belediyesi KOSKİ Genel Müdürlüğü, “KOSKİ” adı kullanılarak yapılan
bu dolandırıcılık olaylarına karşı abonelerin dikkatli olmasını istedi.
Vatandaşların arıza ihbarı bahane edilerek yapılan bu dolandırıcılık olaylarına
karşı tedbirli davranması gerektiği belirtilen açıklamada; ilk olarak KOSKİ
personeli olduğunu söyleyen kişiden kimlik talep edilmesini, kimlik ibraz
edilmemesi durumunda ise emniyet yetkililerine bilgi verilmesi gerektiği
vurgulandı.
Bunun
yanı sıra bazı sahte belgelerle kapıya gelip suyun kimyasal açıdan içilemez
durumda olduğunu, KOSKİ’yle ortak bir proje kapsamında su arıtma cihazı sattıklarını
söyleyen kişi veya kişilerin de KOSKİ Genel Müdürlüğü ile alakası olmadığı
belirtilen açıklamada, şehir şebeke sularının
sağlıklı, içilebilir ve güvenli olduğu ifade edildi.
KOSKİ’NİN ADINI KULLANANLARA
KARŞI DİKKATLİ OLUNUZ
Konu ile ilgili yapılan açıklamada, “Konya il merkezindeki bazı mahallelerin apartmanlarına KOSKİ adına girerek sayaç rekorlarını gevşettiği, akabinde sayaç bağlantı elemanlarında arıza var diyerek kat sakinlerinden bedel aldıkları bilgisi idaremize ulaşmıştır. Abonelerimize ait su ve atıksu aboneliklerinin sayaç ve sayaç bağlantı arızaları ilk olarak ALO 185 birimimize ulaşır. İhbar, ekibimiz tarafından oluşturulan ilgili iş emirlerine istinaden açma-kesme ve sökme-takma işlemleri ekiplerimizce yapılır” denildi.
“KOSKİ PERSONELİ
MAHALLİNDE ASLA ÜCRET İSTEYEMEZ”
Açıklamada,
“Söz konusu arıza işlemlerini yapan personelimizin üzerinde KOSKİ amblemli
kıyafetleri ve KOSKİ personeli olduğuna dair kimlik kartı bulunmaktadır. Ayrıca
yapılan bu işlemlerle alakalı personelimiz tarafından müşterilerimizden hiçbir
şekilde mahallinde ücret alınmamaktadır. Ücretli işlemler ilk faturaya yansıtılarak
tahsil edilir. Bu itibarla müşterilerimizin mağdur olmaması için KOSKİ adına
gelen kişilere kimlik sorulması ve kimliğin ibraz edilmemesi durumunda en yakın
emniyet birimlerine bildirilmesi gerekmektedir” ifadeleri yer aldı.