KOSKİ Tarifeler Yönetmeliğinin 18/1 maddesinde
belirtilen “2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu’nun 87. 88 ve 89. maddeleri
gereğince tahsil edilecek katılım payları, Genel Kurul tarafından belirlenir.”
şeklindeki hükme göre alınmaktadır. Ayrıntı KOSKİ WEB Sitesinde bulunan Hizmet
Tarifelerinde belirtilmektedir.
Abonelerimiz, tahliye ettikleri aboneliklerini iptal ettirmek için; Merkez ilçelerimizde şubelerimize şahsen başvuruda bulunmadan 0 332 221 61 61 nolu telefon destek hattından ya da www.koski.gov.tr web sitemizde bulunan online işlemlerden, merkez dışındaki ilçelerde ise KOSKİ Hizmet Birimlerimize bizzat başvurarak veya www.koski.gov.tr web sitemizde bulunan online işlemlerden başvuruda bulunmaları gerekmektedir. (Kendi adlarına kayıtlı olmak şartıyla İBAN numarası vermeleri halinde teminat bedelleri iban hesabına yatırılmaktadır.)İdaremize yapılan bu başvurular en geç üç gün içerisinde sonuçlandırılmakta, su sayaçları kullanıma kapatılarak sayaç üzerinden okunan endekse göre son tahakkuklar düzenlenmektedir. SMS ile başvuru sonuçlarının abonelere bildirilmesini müteakip, KOSKİ Hizmet Birimlerimize müracaat eden abonelerimize borçları düşüldükten sonra kalan teminat bedelleri güncel değerleri üzerinden iade edilmektedir. İdaremize gelmeden e-mail veya dilekçe ile başvuruda bulunan abonelerimize kalan teminat bedelleri, numarasını verdikleri kendi adlarına kayıtlı İBAN hesaplarına su kesildikten sonra engeç 7 (yedi) iş günü içinde iade edilmektedir.
Gerekli Belgeler:
1- Abonelik Müracaat Formu (KOSKİ’den temin edilir)
2- T.C. kimlik numarası yer alan kimlik belgesi
3-Başkası adına işlem yapılacaksa Noterden getirilecek vekaletname
1005 sayılı Kanunun 2. maddesinin
birinci fıkrası ile Ek l’inci maddesi ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu
uyarınca vatani hizmet tertibinden aylık bağlananlar ile malul gazi olarak
aylık bağlanmış olanların ve şehit dul ve yetimi sıfatıyla aylık veya gelir
bağlanmış bulunanların ikamet ettikleri, müstakil sayaç takılı olan ve kendi
adlarına tesis edilen aboneliklerde kullandıkları su ve atıksu bedelleri ile bu
abonelikler için alınması gereken su ve kanalizasyon tesisleri harcamalarına
katılma payları, su ve kanal abone hattı bedellerinde %75 oranında tenzilat
uygulanır.
4736 sayılı Kamu
Kurum ve Kuruluşlarının Ürettikleri Mal ve Hizmet Tarifeleri İle Bazı
Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun uyarınca su ücretinde indirim
uygulama zorunluluğu bulunan kişiler, sağlık kurulu raporuyla % 40 ve üzerinde
engelli olduğunu belgeleyen aboneler (Bu indirimden, % 40 ve üzerinde engelli
raporu (Çözger) bulunan reşit olmayan çocuğu olan kişiler de, aynı meskende
ikamet ettiklerini belgelemeleri şartıyla faydalanabilirler.), 2022 sayılı
"65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık
Bağlanması Hakkında Kanun" kapsamındaki kişiler ile 5774 Sayılı Kanun’un
8. maddesinin ikinci fıkrası uyarınca bu Kanuna göre aylık bağlanan amatör
sporcuların ikamet ettikleri, müstakil sayaç takılı olan ve kendi adlarına
tesis edilen aboneliklerde kullandıkları su ve atıksu bedellerinde %50 oranında
tenzilat uygulanır.
Bu uygulamadan
yararlanmak için;
- Abonelik Talep Formu (KOSKİ’den temin edilir)
- Malul, gazi, şehit dul ve yetimi, 65 yaşını doldurmuş güçsüz ve
kimsesiz veya engelli olduğunu ve yahut da Devlet Sporcusu olduğunu
gösteren belge/rapor
- Deprem Sigorta Poliçesi (DASK) veya poliçe numarası ile,
Şehir Merkezinde, İdari binamızda bulunan Abone Servisine, Merkezdeki Müşteri
hizmetleri birimlerine,6360 sayılı Kanun uyarınca hizmet alanımıza dahil olan
İlçe, Belde ve Köylerde ise, Bölgelerinde bulunan KOSKİ Hizmet Birimlerimize
müracaat edildiği takdirde,18 yaş ve üzeri müşterilerimiz, indirimli su ve
atıksu abonelik sözleşmesi yaptırabilirler.
1) Gerçek veya
tüzel kişilere ait bahçe ve yeşil alanlarda kullanılan sulara ilişkin
abonelerdir. Bu kapsamda;
a) 1/1000
ölçekli, Uygulama İmar Planı bulunan ve 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 18. maddesi
uygulanmış mevzuata uygun proje tanzim edilebilen imarlı parseller, çevre
sulama suyundan faydalandırılır.
b)
Belediyelerce oluşturulan hobi bahçeleri, çevre sulama suyundan
faydalandırılır.
c) Mülkiyeti
Belediyelere ait olan ancak, müstecirlere kiraya verilen park, dinlenme
tesisleri gibi yerlere ait yeşil alanlar, çevre sulama suyundan
faydalandırılır.
ç) 1/1000
ölçekli, Uygulama İmar Planı bulunan ve 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 18. maddesi
uygulanmış mevzuata uygun proje tanzim edilebilen imarlı parsellerde su
aboneliği bulunan mesken, işyeri, resmi daire vb. bahçe sulamak için ayrı bir
sayaç bağlatmak kaydıyla çevre sulama suyundan faydalandırılır.
d) Parseli
imarlı olup (mevzuata uygun proje tanzim edilebilen), İnşaat halinde olan
aboneliklerden, binanın en az %95 seviyesinin tamamlanması ve bu durumun
belgelendirilmesi halinde, ayrı bir sayaç bağlatmak kaydıyla çevre
sulama suyundan faydalandırılır.
e) Toplam
parsel sınırları içinde, beher 40 m2’ye en az 1 (bir) ağaç düşecek sayıda
ağacın dikili olması ve yağmurlama veya damlama sulama sistemine uygun
tesisatın kurulu olması şartı aranır.
f) Bahçe olarak
kullanılan imar parselinde yapı bulunmaması şartı aranır. (İdarenin öngördüğü,
içerisinde Kamelya (Etrafı açık üstü kapalı alan), Çadır (Bez, naylon v.b.
malzemelerden yapılmış etrafı ve üzeri kapalı alan), Malzeme Odası (Çapa
makinesi, kürek, el arabası gibi malzemeleri içerisine alabilecek boyutta
kısıtlı alan), vb. yerler hariçtir.)
2) Çevre sulama aboneliği verilen ve çevre sulama aboneliği tarifesi
uygulanan aboneliklerden, amacı dışında su kullananlara, kullanım durumuna
göre, bu yönetmeliğin ilgili maddeleri uyarınca işlem yapılır.
3) Çevre sulama
aboneliği ile ilgili uygulanacak diğer esasları belirlemeye, Yönetim Kurulu
yetkilidir.
167 sayılı Yeraltı Suları Hakkında Kanun uyarınca; Kuyu açma ruhsatı almak için DSİ 4. Bölge Müdürlüğüne müracaat edilmesi gerekmektedir.
Elektronik Kartlı Sayaç (EKS) Aboneliği: Ön ödemeli olarak su satın alınma imkânı sağlayan elektronik düzeneğe sahip kartlı su sayacını kullanan aboneliklerdir.
Aboneliğinde takılı olan mekanik su sayacının yerine veya ilk
kez oturulacak gayrimenkulüne EKS taktırmak isteyen müşterilerimiz, Şehir
Merkezinde, İdari binamızda bulunan Su Müracaat Birimimize, 6360 sayılı Kanun
uyarınca hizmet alanımıza dâhil olan İlçe, Belde ve Köylerde ise, Bölgelerinde
bulunan KOSKİ Hizmet Birimlerimize başvuruda bulunabilirler. Başvuru sonrasında
görevlilerimizce abonelik mahallinde inceleme yapılır ve sayaç yeri EKS
takılmasına uygun ise EKS abonelik sözleşmesi imzalanır. Bu tür abonelerden
teminat alınmaz.
Mekanik sayacının yerine EKS taktıran abonelerimize, EKS
abonelik sözleşmesi yapılması esnasında, teminat bedeli güncel değeri üzerinden
iade edilir, EKS bedeli ise kullanmakta olduğu mekanik sayacın güncel değeri
düşüldükten sonra aboneliğe yansıtılır.
Su ve Atıksu borçlarını taksitle ödemek isteyen
abonelerimiz, KOSKİ Müşteri Hizmetlerine bizzat
müracaat ederek günü geçmiş borçlarını kredi kartı ile veya senet vermek
suretiyle en fazla 6 taksite kadar taksitlendirilebilmektedir.
İdaremize ait tüm veznelerimizde su ve atıksu faturaları kısmi olarak ödenebilmektedir.
Su ve atıksu borcu bulunan abonelere, son ödeme tarihine iki gün kala hatırlatma amacıyla, SMS gönderilir. Faturaların son ödeme tarihine kadar ödenmemesi durumunda, takip eden okuma döneminde borç ihbarı verilmekte ve bu ihbarı takip eden 3 iş günü sonunda da en az 2 fatura 80 TL veya tek fatura 120 TL üzeri borcu bulunan abonelerin suları, su sayaçlarına aparat takılmak sureti ile kesilmektedir.
İdaremize yapılacak
yazılı müracaat sonucunda, su ve atıksu borcunun bulunmaması ve teminat bedeli
ile sökme takma bedelinin ödenmesi ve İdarenin uygun görmesi kaydıyla
elektronik kartlı su sayaçları, mekanik sayaçla değiştirilebilir.
Müşterilerimiz,
tatlı su çeşmelerinden amacı dışında su kullananları, 7/24 günün her saatinde
221 63 65 nolu telefonu veya ALO185 nolu Çağrı Merkezini arayarak veya KOSKİ
Hizmet birimlerine bizzat müracaat ederek ya da www.koski.gov.tr adresinde
kayıtlı web sitemizde bulunan Canlı Destek, Web Panel ve Genel Müdüre Mesaj
bölümlerini kullanarak bildirebilirler.
Günü geçen su faturaları, KOSKİ veznelerinden, PTT şubelerinden, www.koski.gov.tr resmi web sitemizden ya da internet tahsilatı da yapan; Türkiye Finans, ING Bank, ICBC Turkey Bank, TEB, Albaraka, Kuveyttürk, HSBC, Halkbank, Şekerbank, Yapı Kredi, Vakıfbank, Ziraat, Finansbank ve Fiba bankalarından ödenebilmektedir.
Kaçak açılan kuyular ve kaçak su kullanımları, 7/24 günün her saatinde 221 63 65 veya ALO 185 nolu Çağrı Merkezimiz aranarak veya KOSKİ Hizmet birimlerine bizzat müracaat edilerek bildirebilir.
Müşterilerimiz fatura bilgilerine,
“koski.gov.tr” adresli resmi web sitemizin “internet şubesi” linki içerisindeki
“Fatura Borcu Sorgulama” bölümünden 7/24, 221 63 65 veya ALO185 Çağrı Merkezini
arayarak ve ayrıca, mesai saatleri içerisinde KOSKİ Müşteri Hizmetleri
birimlerine bizzat müracaat ederek ulaşabilirler. Ayrıca, e-mail adresini
İdaremize bildiren abonelerimize, fatura bilgileri e-mail olarak da
gönderilmektedir.
Abonenin binada bulunmaması, kapıyı açmaması, sayaç yerinin kilitli olması veya herhangi bir nedenle su sayacının okunamaması durumunda, tüketimin birikmemesi için aboneye, önceki yılın aynı dönem tüketimlerine göre kıyas almak suretiyle, bir sonraki dönem tüketiminden mahsup edilmek kaydıyla tahmini tahakkuk yapılabilir. Bu tür durumlarda aboneden, su sayacının endeksini okuyup İdareye bildirmesi istenir. Aktif olan aboneliklerde, 6 ay süresince endeks tesbiti yapılamamış ise, abonenin suyu ana vanadan kesilebilir.
Su fiyatları belirlenirken, Yönetim ve İşletme giderleri (Enerji ve malzeme giderleri, personel giderleri ve çeşitli giderler) ile amortismanlar, (Sabit bir kıymet olan tesislerin ve demirbaşların ömürlerinin sonunda yenilenebilmeleri için ayrılması zorunlu bedeller, Yatırım kredilerinin yıllık anapara ve faizleri ve tesislerin iyileştirilmesi ve aktifleştirilmeyen tesislerin büyütme ve onarım giderleri KOSKİ Tarifeler Yönetmeliği Madde 8 ) dikkate alınmaktadır.
Su ve atıksu abonelerimizin tüketim endekslerinin tespiti ve faturalandırılması işlemleri el bilgisayarları aracılığıyla ve bölgesel bazda yapılmakta olup, ödeme süreleri de buna göre verilmektedir. Sistem olarak ödeme süreleri bireysel olarak değil toplu olarak verilmektedir. Maaşa göre işlem yapılması halinde, aynı anda okuma işlemi yapılan aboneler arasında (ödeme süreleri farklı olacağından) eşitlik ilkesine aykırı bir işlem yapılmasına neden olacağından maaş tarihlerine göre son ödeme tarihlerinin verilmesi uygun görülmemektedir. İdaremizce, kredi kartı ile ödeme imkânı getirilmiş olması nedeniyle ödeme ile abonelerimize ek süre imkanı sağlanmaktadır.
Su sayacının
donmaması için müşterilerimiz tarafından alınacak tedbirler aşağıda
sıralanmıştır:
1-Sayacın bulunduğu yere beton, plastik, ahşap
veya demirden bir muhafaza konulmalı yada yapılmalıdır. Sayaç bağlantıları ile
vanalardan veya diğer bağlantı elemanlarından su sızıyor veya damlıyorsa, abone
numarası belirtilmek suretiyle KOSKİ'ye bildirilmelidir.
2-Su sayaçlarının donmaması için sayaçların bulunduğu yerin
hava sirkülâsyonuna karşı korunması amacıyla açık bölümlerin kapatılması
gerekmektedir.
3- Sayaç muhafaza yerleri sayaçları korumak için sayacın üst seviyesine
kadar (sayacın cam çerçeveli okuma penceresi kapatılmayacak) sayaç muhafaza
yerini tamamen kapatacak şekilde perlit, iri talaş, saman vb. malzemelerden
doldurulmuş yastıklar konulması ve üzerinin muntazam bir kapakla kapatılarak
harici tesirlerden korunması gerekmektedir. Gübre vb. kolayca oksit yapıcı
nemli malzemelerin özellikle konulmaması gerekir.
4- Çok şiddetli soğuklarda musluklar çok az bir şekilde açık
bırakılarak sayaçta ve tesisatta durgun su bırakılmamalıdır.
5- Abonelerce tedbir alınmaması halinde su sayaçlarının
kolayca patlayacağı ve gövdesi patlayan sayaçların ise tamir imkânının
olmadığı, diğer taraftan oluşan bu durumun önemli miktarda su kaybına yol
açacağı unutulmamalıdır.
6- Donan sayaca ve tesisata ateş tutulmamalı ve sıcak su
dökülmemelidir.
Abonelik bilgilerini güncellemek
isteyen abonelerimiz, web sitemizde bulunan "abonelik bilgileri
güncelle" bölümünü kullanarak veya 7/24 günün her saatinde ALO185 nolu Çağrı Merkezini arayarak, mesai
saatleri içerisinde de, KOSKİ Müşteri Hizmetlerine müracaat ederek
bilgilerinin güncellenmesini sağlayabilirler.
Abonelerimiz e-mail adres bilgilerini veya cep telefonu
bilgilerini, 7/24 günün her saatinde 221 63 65 nolu telefonu veya ALO185 nolu
Çağrı Merkezine, mesai saatleri içerisinde KOSKİ Müşteri Hizmetlerine müracaat ederek veya
www.koski.gov.tr adresinde kayıtlı web sitemizde bulunan Canlı Destek veya Web
Panel bölümlerini kullanarak taleplerini iletebilirler
Abonelirimiz yüksek gelen fatura itirazları için KOSKİ Müşteri Hizmetlerimize veya www.koski.gov.tr web sitemizde bulunan e-koski bölümünü kullanarak, bilgi edinme başvurusu ya da e-mail göndererek başvuruda bulunabilirler. Şikâyetli sayaçların değiştirilmesi için abonelerimizin yazılı başvurusu gerekmektedir.
Abonelerimiz EKS ile ilgili karşılaştıkları sorunlarını, 7/24 günün her saatinde 221 63 65 nolu telefonu veya ALO185 nolu Çağrı Merkezini arayarak veya KOSKİ Müşteri Hizmetlerimize elektronik kartları ile birlikte başvuruda bulunarak bildirebilirler.
Müşterilerimiz su arızalarını, 7/24 günün her saatinde 221 63 65 veya ALO185 nolu Çağrı Merkezini arayarak bildirebilirler.
Su abone hattı, KOSKİ Tarifeler Yönetmeliğinin 51. maddesinde belirtilen şebeke hattından parsel sınırına kadar su taşıyan borulardır.
a) Su abone hattının tesisinde borunun çapı ve diğer
hususlar, kullanılacak su miktarı dikkate alınarak idarece belirlenir.
b) Su abone hattının tesisi, İdare tarafından yapılır
veya yaptırılır. İdarenin uygun gördüğü hallerde abone tarafından da yaptırılabilir. Abone tarafından yapılan abone hattının mülkiyeti, işletme ve
bakım karşılığı KOSKİ’ye devredilmiş sayılır.
c) Su abone
hattından diğer abonelere su verilip verilmemesinde, KOSKİ yetkilidir.
ç) Su abone hattına, KOSKİ’den izin alınmadan hiçbir
müdahalede bulunulamaz. Bulunanlar veya zarar verenler hakkında, yönetmelik
hükümleri gereğince işlem yapılır.
d) Su
abone hattında yapılacak tamir bakım, tadilat ve ıslah KOSKİ tarafından
yapılır. Şayet abone hattında kurumumuzca yapılan incelemeler sonucunda
herhangi bir sıkıntı olmamasına rağmen, abonenin talebine istinaden yenileme
veya ıslah yapılması durumunda ise, masraflarını kabul etmek şartıyla,
yapılacak hizmete ait tüm ücretler aboneden tahsil edilir. Ancak eski demir
boru hatları olan yerlerde yapılan tamir, bakım ve ıslahlardan bedel alınmaz.
Su şube yolu, KOSKİ Tarifeler Yönetmeliğinin 52. maddesinde belirtilen, parsel sınırından sayacın çıkışındaki
bağlantı rakoruna kadar su taşıyan borulardır.
a) Su şube yolunun tesisi, KOSKİ'den müsaade almak
şartıyla, abone tarafından yaptırılır.
b) Su
şube yolunun mülkiyeti, işletme, bakımı ve onarımı faydalanan abonelere aittir.
c) Şube
yolunda yapılacak onarım, tadilat ve
ıslah, KOSKİ’den müsaade almak ve masrafları kendilerine ait olmak şartıyla
aboneler tarafından yaptırılır.
ç) Su
şube yolunda meydana gelecek arıza ve hasarlardan, KOSKİ mesul tutulamaz.
d) Su
şube yoluna, KOSKİ'den izin alınmadan hiçbir müdahalede bulunulamaz. Bulunanlar
ve zarar verenler hakkında, yönetmelik hükümleri gereğince işlem yapılır.
Ancak, mal ve can güvenliğini tehdit eden yangın, deprem, sel vb. hallerde,
izin alınmadan, abone tarafından su kesilerek, derhal KOSKİ' ye haber verilir.
Yukarıda belirtilen yönetmelik maddelerine istinaden işlem yapılmaktadır.
Faturalarını mükerrer ödeyen abonelerimizin mükerrer ödemeyi gösteren belgeleriyle ve yazılı olarak, KOSKİ Müşteri Hizmetlerine bizzat başvurmaları gerekmektedir.
Konya Büyükşehir Belediyesi İmar Yönetmeliğinin, 49 (1) maddesi (a) bendinde; “Konutlarda, zemin+3 kat’ı geçen binalarda su deposu ve hidrofor için ayrı mekân oluşturulacak ve daire başı 250 lt./gün den az olmayan su deposu yapılacak ve çalıştırılacaktır.” denilmektedir.
Diğer taraftan, normal işletme koşullarına göre, İdaremizin şehir merkezinde bulunan sitelerin zemin kat su şebeke girişlerine kadar sağlamakla yükümlü olduğu basınç değeri 2,5 ila 3,5 bar arasında sabit tutulmaya çalışılmaktadır. Kış aylarında su kullanımı yaz aylarındaki kadar yoğun olmadığından su basıncımız 4–5 bara kadar çıkmakta ve yüksek binaların en üst katlarındaki su ihtiyacını bile karşılayabilmektedir.
Bu nedenle, hidrofor ve depolama sistemi bulunan binalar, kış aylarında hidrofor sistemini devre dışı bırakmakta ancak, yaz aylarında devreye almamaktadırlar. Bu da su kullanımının ve elektrik kesintilerinin yoğun olduğu yaz aylarında basınç düşüklüğüne ve kısa süreli kesintilere neden olmaktadır. Dolayısıyla, şehrimizde, ilgili yönetmelik gereği, zemin+3 katın üzerindeki binalarda hidrofor tesisatı olan, ancak devre dışı bırakan binaların, hidroforlarını devreye almaları, hidrofor tesisatı bulunmayan binaların ise hidrofor tesis etmeleri gerekmektedir.
Sayaçlarının hatalı okunduğunu, dolayısıyla hatalı
fatura düzenlendiğini düşünen Abonelerimiz, hatalı faturalarının düzeltilmesi
taleplerini 7/24 gün, 221 63 65 veya ALO185 nolu
Çağrı Merkezimizi arayarak; mesai saatleri içerisinde ise, KOSKİ Müşteri
Hizmetlerine bizzat müracaat ederek veya
www.koski.gov.tr adresinde kayıtlı web sitemizde bulunan Canlı Destek veya Web
Panel bölümlerini kullanarak iletebilirler.
Su sayacından sonraki tesisatta meydana gelen kaçak veya patlaklardan
dolayı oluşan yüksek faturalar için abonelerimizin yazılı olarak KOSKİ Müşteri
Hizmetlerine başvuru yapmaları gerekir.
Faturanız tahmini olarak okundu ise; https://online.koski.gov.tr/ ( Fatura sekmesi içinde bulunan fatura düzeltme kısmından ) yada Koski mobil uygulamasını telefonunuza indirerek FATURA DÜZELTME kısmından endeksinizi düzeltebilirsiniz.
ENDEKS DÜZELTİLİRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR:
1-E-Koski üyeliğiniz olmadan fatura düzeltmesi
yapılamadığından mutlaka üye olmanız gerekmektedir. Üye girişi yaptığınızda sadece
kendi adınıza olan aboneliklerle ilgili düzeltme yapabilirsiniz.
2-Tahmini okunmayan (Gerçek) faturalarla ilgili düzeltme yapılamaz.
3-Su sayacınızın numarası ile endeksinin okunaklı bir şekilde resmini çekip sisteme yüklemeniz gerekmektedir.